هشداری که ایران به گوش طرف‌های ثالث رساند

در پی عملیات وعده صادق ۲، ایران هشداری صریح و مسبوق به سابقه را صادر کرد، اینکه طرف‌های سوم پای خود را عقب بکشند.

به گزارش مشرق؛ در پی عملیات تنبیهی موشکی نیروهای مسلح ایران علیه تأسیسات نظامی و امنیتی رژیم اسرائیل و درحالی‌که یک مقام اردنی مدعی شده که «در رهگیری و انهدام موشک‌های ایرانی مشارکت داشته‌ایم»،

وزیر امور خارجه ایران سیدعباس عراقچی امروز گفت که «هر کسی فضای خود را در اختیار دشمنان ما قرار دهد، مسئول است و امیدواریم چنین اجازه‌ای را ندهند.»

جمهوری اسلامی ایران در پی این عملیات تنبیهی علاوه بر اخطار به رژیم اسرائیل نسبت به شرارت جدید، خطاب به حامیان و طرف‌های ثالث نیز به‌صراحت اعلام کرد که در این موضوع دخالت نکنند.

سپاه پاسداران دیشب با صدور دو اطلاعیه با اشاره به انجام عملیات وعده صادق ۲ در پاسخ به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس شهید اسماعیل هنیه، دبیرکل حزب‌الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهان سپاه اعلام کرد که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.

پس از این حمله عراقچی در گفت‌وگوی تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و هلند و چند کشور دیگر گفت که «ما به هر طرف ثالثی هشدار می‌دهیم که در این درگیری دخالت نکند.»

علاوه بر این، ایران از طریق سفارت سوئیس حافظ منافع آمریکا اعلام کرده که قصد ادامه ندارد، مگر اینکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند. در همین ارتباط نیز وزیر امور خارجه گفت که به نیروهای آمریکایی گفته شده که خودشان را کنار بکشند، «وگرنه با پاسخ سخت ایران مواجه خواهند شد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس